everest 2017

Everest 2017 - 04.06.

4910 m.

Hetedik nap is teljesítve, egyre nehezebb a terep. 4910 méterre érkeztünk Lobuchera. Menet közben meglatogattuk a halott hegymászók emlékhelyeit. Minden lelassult, mint ha víz alatt lennénk, a táj gyönyörű!

Everest 2017 - 04.05.

4400 m.

Akklimatizaciós napunkat egy kicsit túlpörgettük, így 5000 méteres magasságig nagyon meredeken emelkedtünk, immáron a növények eltűntek maradt a zordabb sziklás környezet. Reméljük a mai plusz erőfeszítés segítségünkre lesz következő napokon!

Everest 2017 - 04.04.

Megérkeztünk a 4000 méter magasan fekvő buddhista kolostorhoz, ahol áldást fogunk kapni. Ezen magasság felett csak megtűrt vendégek vagyunk és a hegyen múlik, milyen magasra enged. Idefent csend, békesség, és harmónia uralkodik!

Everest 2017 - 04.03.

Napról napra egyre közelebb kerülünk az Everesthez! A mai napon mértékletességet tanulhattuk, hiszen a lassan haladás, folyamatos vízbevitel, tengerszinthez viszonyított 70%-os O2 tartalom ezt fejleszti. Ismét átjöttünk egy kisebb függőhídon, ahol a teherhordó állatok is járnak és sok jakkal találkoztunk. A jakok érdekessége, hogy alapvetően tériszonyos állatok.

Everest 2017 - 04.02.

Sikeresen telt az akklimatizaciós napunk, melynek az volt a célja, hogy szervezet megérezze a magasabb szintet. Ez 3800 métert jelent, a holnapi szálláshelyünk magasságát. Ugyanakkor még egy éjszakát 3400 méteren töltünk.

Everest 2017 - 04.01.

Eltöltöttük első éjszakánkat a hegyen, fűtetlen szobákban, hálózsákban, de legalább a csapat kipihente magát és szombat reggel nekiveselkedtünk az egyik leghosszabb, de nem a legmegerőltetőbb útszakasznak. Délelőtt sziporkázó napsütésben gyalogoltunk aztán ebéd után jött a nagyobb emelkedő. A serpák utasítása szerint nagyon lassan haladtunk, annyira lassan, hogy ne lihegjen az ember, mert a lihegés segíti a tüdőödéma kialakulását.

Everest 2017 - 03.31.

A csapat 1-4 órás alvás után indult a reptérre és két turnusban repültünk át Luklába, ahol hűvös de szép napos idő fogadott. Egy 16 fős lélekvesztőn érkeztünk a Tenzing-Hillary reptérre, ami a világ egyik legveszélyesebb reptere, hiszen nagyon rövid és hegyoldalba épült. Ezt követően indulhatott az első bemelegítő túra, ami nem is volt olyan rövid, de végül sikeresen befutottunk Phakdingba, ahol a 10 napos túra első éjszakáját töltjük el, 2600 méteren. Az út csodaszép, egy mesébe illő környezetben, sok túrázó, csörgedező folyók, teherhordók és jakok, lovak és kutyák társaságában.

Everest 2017 - 03.29.

Tegnap sikeresen megérkeztünk. 17 órás utazás után leszállásnál a repülő még hét kört írt le mert dugó volt a reptéren.

Ma pedig buddhista sztupakat látogattuk és megnéztük a helyi hindu temetkezési szokásokat, a máglyán hamvasztást.

A csapat összhangban van, Dávidék külön hotelben mentálisan készülnek az expedícióra. Holnap nekünk még városnézés, pénteken pedig reggel 4-kor indulunk tovább Luklába. Az útlevelük már bekérték, most intézik az engedélyünket az Everestre.

Everest 2017 Indulás

Egy hét múlva a csapat – kollégáinkkal együtt - már úton lesz Katmanduba, ahonnan pár nap után Luklába utaznak, hogy kezdetét vegye a trekking túra!

Nézzétek meg milyen állomások várnak a csapatra az alatt a pár nap alatt, míg megérkeznek az 5344 méter magasan fekvő Everest alaptáborba!